onsdag 18 juni 2014

Lördag i mobilen

Lördagen spenderades på Djurgården. Först Skansen, sen Vasamuséet.
Vi var peppade och glada, förberedda på att äta mycket glass, se roliga djur och ha allmänt skoj.
Kameran fick stanna hemma, så här kommer ett litet gäng mobilbilder.

Mose, Emeli, Djurgårdsbron

Skansen, Mose 7 år

Skansen, Mose 7 år

Skansen, Mose 7 år

Vasaskeppet, Mose, Fabian

Dagen får fem stjärnor av fem möjliga.
Fint att bara strosa runt, ta dagen som den kommer, fika mycket och liksom gå efter barnens tankar om vad som är kul/inte kul.
Det har blivit en liten tradition nu, att Mose får välja en lördagsaktivitet när han fyller år. Förra året ville han spela minigolf. I år ville han åka till Skansen och se Vasaskeppet.

Jag har börjat räkna ner till semestern nu. Fem veckors ledighet ska jag ha - rekordlänge! Nu är det bara drygt en vecka kvar. När jag kommer hem från jobbet nästa fredag ska jag lägga mig raklång i gräset, andas, blunda, inte tänka på någonting alls. En bra plan.
För trots att jag tycker om mina jobb känner jag mig trött nu. Känner att jag behöver vila och andas ordentligt. Inte behöva ladda kaffebryggaren på kvällen, inte behöva tänka på gympapåsar, lunchlådor, jobbnycklar, pendeltåg eller väckarklockor.
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna några små ord